UDHS/UDHT pazīmju noteikšanai bērniem un jauniešiem līdz 17 gadu vecumam.

Psiholoģiskā izvērtēšana uzmanības deficīta un hiperaktivitātes traucējumu (UDHS/UDHT) pazīmju noteikšanai bērniem un jauniešiem līdz 17 gadu vecumam

Mūsu centrā piedāvājam psiholoģisko izvērtēšanu, kuras mērķis ir palīdzēt izprast bērna vai jaunieša grūtības uzmanības noturēšanā, impulsu kontrolē un aktivitātes regulēšanā. Izvērtēšana var palīdzēt noteikt, vai pastāv uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma/traucējumu (UDHS/UDHT) pazīmes, kā arī sniedz ieteikumus turpmākajam atbalstam.


Kā norit izvērtēšanas process?

Izvērtēšanā tiek izmantotas vairākas zinātniski pamatotas psiholoģiskās metodes, lai iegūtu visaptverošu informāciju par bērna vai jaunieša funkcionēšanu dažādās jomās:

  1. Sākotnējā saruna ar vecākiem vai aizbildņiem
    Psihologs iegūst detalizētu informāciju par bērna attīstību, ikdienas uzvedību, mācību procesu un iespējamām grūtībām mājās un izglītības iestādē.
  2. Uzvedības novērtēšanas anketas
    ● Vecākiem un pedagogiem tiek lūgts aizpildīt uzvedības novērtēšanas anketas, piemēram, UDHS simptomu aptauju un Ahenbaha uzvedības novērtēšanas sistēmu.
    ● Ja bērns ir vecumā no 11 gadiem, tiek piedāvāta arī pašnovērtējuma anketa, lai iegūtu viņa subjektīvo skatījumu uz savu pašsajūtu un uzvedību.
  3. Kognitīvo un intelektuālo spēju novērtēšana
    Tiek veikta bērna vai jaunieša spēju pārbaude ar atbilstošiem standartizētiem testiem, piemēram, Vudkoka–Džonsona kognitīvo spēju testu (WJ-IV) vai Vekslera intelekta testu (WISC-V).
  4. Uzvedības novērošana
    Psihologs izvērtē bērna vai jaunieša uzvedību struktūrētā vai brīvā vidē, pievēršot uzmanību uzmanības noturībai, impulsivitātei, aktivitātes līmenim un mijiedarbības prasmēm.

Cik tikšanās reizes nepieciešamas?

Izvērtēšanas process parasti ietver šādas tikšanās:

  • 2 tikšanās reizes ar vecākiem/aizbildņiem:
    Pirmā tikšanās – informatīvā saruna par bērna attīstību un grūtībām.
    Otrā tikšanās – atgriezeniskās saites sniegšana, kuras laikā vecāki saņem izvērtēšanas rezultātus un rekomendācijas tālākai rīcībai vai atbalsta pasākumiem.
  • 2 līdz 3 tikšanās reizes ar bērnu vai jaunieti:
    Atkarībā no konkrētās situācijas un izvēlētajām izvērtēšanas metodēm. Tajās tiek veikti testi, novērojumi un sarunas ar bērnu.

Rezultāts

Pēc izvērtēšanas vecāki saņem detalizētu atgriezenisko saiti par bērna stiprajām pusēm, grūtībām un ieteikumiem turpmākajam atbalstam mājās, izglītības iestādē vai citās vidēs. Vajadzības gadījumā var tikt sniegti arī ieteikumi par turpmāku diagnostiku, terapiju vai atbalsta pasākumiem.

Pieteikšanās

Izmantojot pieteikšanās formu: https://pa-skaties.lv/pieteikties-2/

Vai telefoniski: 27068002